יום רביעי, 3 בדצמבר 2014

י"א - חוצן

האח לטמבל. כמופתע מקצועי, נתפסתי לא מוכן למהלך פוליטי/צבאי/חברתי הדרמאטי של הקדמת הבחירות. פגישה לילית משותפת של רה"מ עם שר אוצר ופוווף יצא אוויר משרץ הממשלה.  הבטתי בעופר שלח היום בטלוויזיה, קיוויתי בשבילו ובשבילי שהוא ממשיך לרוץ. עצמתי עיני, שמעתי קולו [בימי  שלח כפרשן כדורסל ומה לא העלה רנג' את החשד שהוא חוצן או הכלאה של R2D2 ו3CPO- ] וראיתי איך מינה צמח נכנסת לכתיבה שמונעת מריצה שנוגסת בטאי צ'י שאחרי שיעורי המוסיקה. התחלתי היום סיבוב שלישי אצל ראה הנרי, מורתי ברשת לפיצוח הקול. לאיטי אני מתחיל לשמוע. לא מזהה אותו בכלל. שלום קול. מי?
שמעון, איליה רובין ואני האחרונים שנשארים להתאמן במרכז הישראלי לטאי-צ'י. אנחנו שולי החושך, יש את שולי היום. שמעון ישן על הספה, איליה עושה מיליון פעם עננים ורוח, אני קופא בתנוחות מרביץ לעולם ורובין עוברת בינינו. מאז שהתחלתי לרוץ התרכך סגנוני כספוג. השרירים רוצים להרפות, לא רוצים לשמוע כיווץ [ברדיו גיל מטוס משמיע "בלו סטלה" של גרייטפול דד מהופעה היום לפני 41 שנים]. בין הריצה והטאי-צ'י מאבד את הכוח להיאבק על מה שלא זורם חלק. לעיתים המצב נוח בצורה מחשידה- לא יכול להיות ש..כזה.  ב"עצות לשחיין" בשוונג אני קורא שנפלתי לטעות אופיינית של הגדלת סיבולת ומרחק אך לא הגדלת מהירות. אני לא שומר על קצב מהיר לאורך זמן. אחרי מספר דקות נשכחת ממני הסיבה לרוץ מהר וגופי חוזר לקצבו האיטי והמדוד. אני עוד לא יודע איך לפתור/לתקוף/לעקוף את הבעיה. אני ממתין. גם מורקמי ממתין. פתאום לא בא לי לקרוא אותו. נתקעתי באמצע. במרווח שנוצר שקעתי באיינשטיין/וולטר אייזקסון. גם איינשטיין בחקר התנועה. מנחם לחשוב שיש סיכוי שבסוף אצליח להבין את תורת היחסות (את חלק מהניסויים הבנתי:קרני אור נשלחות לרכבות נוסעות, למעליות עולות ויורדות וכיו"ב). עוד 22 יום 10 שעות 34  דקות ואפס שניות מתחיל המרוץ, יש בעיה בטופס ההרשמה למרוץ. בינתיים אני גולש ביומני כתיבה של אחרים. רובם מייעצים, מעטים כמוני רק על עצמי לספר ידעתי (אמרה של החוצן בהקדמה ל"נולדנו לרוץ"). הקונצנזוס ממשיל את הריצה לפירמידה צומחת שגובהה הוא פונקציה של רוחב הבסיס שלה ובסיס בונים בעצימות נמוכה. אני שואל עצמי עם יש קשר בין קריאתי החוזרת ב"ילדה עם שיער מוזר"  בשביל הערך הויקיפדי שאני מתרגם לרתיעתי ממורקמי.  ככול שאני כותב יותר פוחתת ההזדקקות לתוכן ומזדקק עונג הקריאה. תשוקתי לקרוא מאפילה  על צורך בספר. לקרוא בעברית את "ילדה בשיער מוזר" זה כמו לקחת מנה מהרוקח החביב עליך ולקרוא שוב בשפת האם את הדבר שהכי עושה לי בעולם רצון לכבס הלבשה תחתונה של בגיר סיעודי עד שעתי האחרונה.
ביום ראשון ערכתי פגישת עבודה ראשונה על vardhanlezuz.org.il עם אמא ואבא. לאחריה לא היה לי את האפשרות להעריך אם הניסוי יצלח. האופטימיות והפסימיות שלי ביכולתנו לעבוד ביחד על משהו שהוא מאתגר טכנולוגית מבטלות האחת את האחרת. הרעיון כל כך טוב שזה כבר בעיה בפני עצמו. ככה אני מרגיש תמיד בהמון דברים שלא מתממשים. למחרת, כשהם עצמאית הסתערו על פייסוש, ידעתי שיש לי להיט ביד. קפה דה-מרקר, הכונו להסתערות..
ארץ: טורקיה, טורקמניסטן; עיר: טירת הכרמל, טנג'יר ; חי: טווס ; צומח: טבק ; מקצוע: טוחן ; שמות: טל וטליה ; מאכל: טופו ; מכונית: מודל טי פורד[טנדר/טרנטה] ; כלי נגינה: טובה ; צבע: טורקיז (טמבור)





תזיזו ת'תחת-רוצו להיבדק, מרוץ התחתונים ה-4    26 לדצמבר
עמותת "צו מניעה": אפשר למנוע סרטן המעי הגס!     http://www.zav-menia.org/
כרזות: ערן רובינפלד
http://www.imacliche.com/

קישורים לספרי הריצה:

קישורים לספרי הסדרה:

הסדרות אסופות ברשתות:
בלוגר:  http://fridgerunner.blogspot.co.il
טמבלר: https://www.tumblr.com/blog/fridgerunner
פינטראסט: http://www.pinterest.com/bvardhan/fridge-run-posters-by-eran-rubinfeld/


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה